Warmtecabine training

  • Alleen voor vrouwen
  • 30 minuten per keer
  • Individuele training
  • Persoonlijk programma
  • Geschikt bij rugklachten of fibromyalgie

Verbrand tot wel 500 caloriën per sessie van 30 min!

Speciaal voor vrouwen

Vrouwen verbruiken hun energie anders en spreken hun vetreserves pas laat aan. Dit omdat het vrouwelijk lichaam gericht is om dit van nature vast te houden.  De warmte in de cabine is de veroorzaker dat de vrouw eerder in de vetverbranding terecht komt.  Het concept is al > 25 jaar bewezen effectief.  

De warmte is een weldaad voor de spieren, zodat ook bij klachten, blessures of fybromyalgie je kunt meedoen. Iedereen kan het door een programma op maat, die aan je huidige conditie en eventuele lichamelijke klachten wordt aangepast. Er is vrouwelijke begeleiding en er wordt gelet op je houding. Het is een individuele training en je bent met maximaal 2 personen in de studio.

Eerder in de vetverbranding

De combinatie van warmte en een intensieve spieractiviteit zorgt voor een snelle vetafbraak. Deze combinatie zorgt voor een actievere aanmaak van glucose uit glycogeen. Glucose is de grootste energieleverancier die het lichaam aanmaakt bij een verhoogd energieverbruik. Het lichaam houdt deze versnelde aanmaak van glucose niet bij, waardoor de vetreserves worden aangesproken. Kortom: de vetverbranding is optimaal. 

Na uitvoering van de bewegingssessie gaat de calorieverbranding nog een poos door: het afterburn effect. 

Hierom werkt het

★ Je zit sneller in vetverbranding, door de warmte, dus 30 minuten is genoeg
★ Het heeft een reinigende werking; afvalstoffen verlaten het lichaam door de warmte
 Geen spierpijn, omdat de warmte diep doordringt op de spieren en ze verwarmt
★ Stimuleert de vetverbranding. Het lichaam moet harder werken in de warmte, dus sneller resultaat
★ De warmte en beweging verbeteren de doorbloeding
★ Liggend in de warmtecabine sporten werkt ontspannend en je hebt ook minder kans op blessures
★ Je doet het niet alleen, er wordt gelet op je houding, dus goede begeleiding

Oefeningen

De oefeningen zijn een combinatie van gym, pilates en yoga, maar dan geschikt gemaakt om te doen in de cabine. Vanuit de rug of buikpositie doe je de oefeningen met je benen en armen. Hierdoor train je de rechte en schuine buikspieren goed, waardoor je jouw Core verstevigt en de rugspieren minder in de toekomst gaat belasten. Je zult na verloop van tijd hier enorm profijt van hebben. Verschillende oefeningen worden uitgekozen daar waar vet verbrand moet worden. Dat kan een  schema voor de buik, benen en billen of een taille, buik, heupen programma bijvoorbeeld zijn. De Yoga oefeningen worden ingezet om je ademhaling en bloedcirculatie te reguleren en ontspanning bij rug of heupklachten. Hierdoor kan iedereen meedoen.

Proefles is € 15 en Rittenkaart 8x voor € 95

Individueel les

Het programma in de warme sportcabine is individueel en afhankelijk van waar je wilt afvallen, je huidige conditie en eventuele klachten. Er wordt gebruik gemaakt van gewichten, weerstandbanden, pilates ring etc om de oefeningen intensiever te make. Het programma is op basis van twee keer per week, 30 min per keer. Je volgt de lessen onder deskundige begeleiding. Er wordt gelet op je houding en een goede uitvoer van de oefeningen. We wegen en meten de eerste en de 10e keer. Je weet dan precies hoeveel gewicht en centimeters je bent kwijtgeraakt. 

Hoeveel nodig

Gemiddeld heeft iemand die 10 kilo wil afvallen, 3 kaarten (24 sessies) nodig, komt 2x per week en houdt zich aan ons dagmenu met veel eiwitten en weinig koolhydraten.